Forbrugerklager

Forbrugerklager

Klageadgangen i det offentlige forbrugerklagesystem er opdelt i to faser: En mæglerfase og en nævnsbehandling, hvis der ikke findes en løsning på tvisten i mæglerfasen.

Det betyder derfor, at en forbrugerklage altid først vil blive forsøgt løst mellem parterne via Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Bliver køber og sælger ikke enige om en løsning her, kan køberen gå videre til Forbrugerklagenævnet.

På dette link  kan du læse en enkel trinopdelt guide til, hvordan klageprocessen startes via Mæglingsteamet

Har du brug for at komme videre til nævnsbehandling, så er det også muligt at gøre digitalt. Du kan starte en digital klage (kræver MitID) via forbrugerklagenævnet, hvis ikke der kan opnås enighed om tvisten mellem parterne først, og det kan gøres lige her:

Start din klage her

Vær opmærksom på følgende ifbm. opstart af klage:

  • Tvisten skal vedrøre en ydelse/køb på mindst 1.100 kr.
  • Gebyret for at starte en klagesag hos Mæglingsteamet er 100 kr.
  • Gebyret for at gå videre med sagen hos Forbrugerklagenævnet er 400 kr.
Lokalt fiskerhus i Thy.

Hvis ikke ovenstående kan hjælpe dig på vej, så kan man kontakte:

Nævnenes Hus
www.naevneneshus.dk
nh@naevneneshus.dk
Toldboden 2, 8800 Viborg
Telefon +45 72 40 56 00
Ring man.-tors. 9-15 eller fre. 9-12

Nævnenes Hus i Viborg er en selvstændig styrelse under Erhvervs- og Vækstministeriet.

Scroll to Top